Bijeenkomsten


Wanneer zijn de meetings, en wat is de opzet?

Het ligt in de bedoeling ieder jaar twee bijeenkomsten te organiseren. Deze liggen doorgaans ergens in april en augustus.
De bijeenkomsten in april worden meestal gehouden aan de A27 ter hoogte van Nieuwegein bij het A&C restaurant. Het grote voordeel is dat deze centraal ligt en er een restaurant
bij aanwezig is. De bijeenkomsten in augustus zijn meestal bij een dealer, een bedrijf of een uitnodiging. Het is dus niet altijd mogelijk om centraal iets te regelen. 

De bijeenkomsten worden bekend gemaakt aan de media. Kranten en autobladen, radio en internet zullen worden benadert. Helaas is het geen garantie of de artikelen geplaatst worden en daarom is het belangrijk dat u zich aanmeldt. Wanneer u geregistreerd bent ontvangt u automatisch bericht wanneer er weer een bijeenkomst is. U bent zelf verantwoordelijk voor de gang van zaken, verandert u van adres, dan moet u dat ook doorgeven. Registratie is heel eenvoudig. Geef uw emailadres door aan info@mazdaclassics.nl
Uiteraard worden de meetings ook bekend gemaakt op ons forum.

 

Hoe het begon
Ik dacht eerst wat 929 modellen bij elkaar te krijgen maar dat bleek geen succes. Een paar geÔnteresseerden hadden zich maar aangemeld dus stuurde ik links en rechts wat mailtjes rond en tot mijn verbazing stonden er meer auto's dan verwacht waaronder een 121 in zeer goede conditie. Het was erg gezellig en leek ook voor herhaling vatbaar. Op 31 augustus 2003 kwamen de Mazda's over het terrein.

Vervolgens...
Dat vond ik overigens erg leuk. Een paar van die oude knarren en naar mate de dag voort hobbelde kwamen er meer. Ook de eigenaren van deze auto's zijn erg leuk, sympathiek en hebben het hart op de juiste plaats. Oh man, het was er erg leuk, het weer zat mee, en ieder zijn eigen specifieke verhaal. Het is dat je de wereld er niet mee boeit maar ik zou er een boek over kunnen schrijven. Zoals ieder aan z'n auto is gekomen, het gezinsverleden en de mogelijke moeite men heeft gehad om de auto compleet te krijgen. Bij Opel ga je gewoon om de hoek, hier ligt de uitdaging toch verder. Liefhebbers die een wrak in het buitenland kopen om alleen al daar de deur uit te halen die ook nog eens gelast moest worden. Schitterend! Dit heeft mij doen besluiten om een tweede bijeenkomst te organiseren. En ja hoor, daar kwamen de Mazda's, de ene ouwe na de anderen. 18 April 2004,  Ik had nooit gedacht dat Mazda zulke mooie model gemaakt had. Zo jammer dat deze uit het straatbeeld verdween... zo jammer...

En toen... 
Ja toen. Ik wilde eigenlijk alleen maar een keer iets speciaals doen. 18 juli 2004, Paleis 't Loo was leuk,  Paleis 't Loo is een gezellig hokkie. Ruimte tot parkeren is er voldoende, de erewacht is daar aanwezig maar wat ging er dan fout. Men nam aan dat het weer in Nieuwegein was. Helaas, dat bleek niet het geval. De opkomst was mager maar wel heel erg gezellig. 

We gaan gewoon verder... 
Op 3 mei 2005 dacht ik, we pakken het beter aan. Meer bedrijven, mailtjes eruit krant erbij en ja hoor, dat schoot roos. Weer nieuwe liefhebbers erbij, nog meer oude Mazda's en wat het mooiste van alles, we kregen een R100tje op bezoek. Het was er beregezellig, het weer was geweldig, de opkomst superb en we bleven hangen tot vroeg in de avond. Oude bekenden en jawel, ook een van de oprichters uit het eerste uur.

Jawel, nog een bijeenkomst... Rilland!
Het begon weer te kriebelen, de zomer, 14 augustus 2005, de oude bakkies in hun volle glorie en natuurlijk moet er eens iets gebeuren. Ik nam contact op met mijn vrienden Jos en Kees Hoebeke. Die jongens zijn geweldig, we hebben van elkaar maar een half woord nodig en met een 20 minuten stond de hele zaak al als besproken. Het scheelt enorm veel als je elkaar kent en vertrouwt. Dan gaat het in een korte tijd heel rap.
Zij verbouwden de zaak en ik zorgde voor de auto's, de reclame en natuurlijk de contacten. Gezien de reacties was iedereen laaiend enthousiast en er komt ook nog een 929 club. 
Het resulteerde in een schitterend artikel in de Provinciale Zeeuwse Courant en nog enkele andere kranten. Een mooie bijeenkomst met een prima afloop.

De onderste vier rijen foto's zijn genomen door Sebastiaan Moes. Met dank!

En wat nu? Weer naar Nieuwegein op 9 april 2006
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. De boel blijven managen valt ook niet mee. Adressen, reacties die uitblijven, de onwetendheid, hoe bereik je de rest van Nederland? Dit zal ook in de toekomst moeilijk blijven. Ben rijk aan ideeŽn dus dat komt wel goed. Let maar eens op! Hier vind je de foto's.

Nu ik bovenstaande zo lees, toch een stevige regel. Het werd succesvol, meer dan ooit! Om 13.15u werden er zelfs meer dan 37 auto's geteld en er kwamen er nog bij. Dankzij de harde wind bleef het de hele dag droog alhoewel het erg koud was, maar toch. Dat hield deze doorgewinterde veteranen niet van de weg.
 
Waar komen ze toch vandaan, het lijkt een ware rage te worden met Mazda's. Je zegt het maar. Wat dacht je van Erwin, zijn Cosmo (Japan) met originele velgen en sportset, trok heel veel aandacht, de RX-2 van Jack? Een plaatje! Of het Japanse 323-tje, cabrio met turbomotor, een paar uitstekende 818 modellen met ieder hun eigen kleur, maar goed, dat kon je de heer Volman, Marcel en Teo wel toevertrouwen. Custom Made stond er ook een hoogstandje bij, de 929 coupť uit 1985 van Jappie, heel erg mooi diepblauw/paars. RX-7 cabrio met turbo II motor, dat is nu ook niet wat je iedere dag tegenkomt. Hier stonden er 2! 1000tjes, 1300tjes, 1500. Ik mag wel zeggen dat dit voor iedereen naar volle tevredenheid is verlopen.

Verrassend? Voor de bijeenkomst niet maar voor wat er kwam, jazeker wel. Een verrassing dat de Cosmo er tÚch bij aanwezig kon zijn. Ook Teo van Dieren deed ons verbazen. Het schijnt zelfs dat hij zich letterlijk kapot gewerkt heeft om nog net die middag met zijn 818 te kunnen verschijnen, en het resultaat? Om van te snoepen.
Omdat de bijeenkomsten steeds succesvoller worden, zag rond het avondeten al foto's op allerlei forums, heeft ondergetekende het initiatief opgepakt om ook hiervan een club te beginnen. De vragen kwamen uit alle hoeken, gaan we nog eens wat doen? Een showtocht, een eigen bijeenkomst op een leuke plaats of kunnen we niet eens iemand uitnodigen? IdeeŽn genoeg. We wachten af en ondertussen werk ik aan de dag van de officiŽle opening. 

Nog een keertje Nieuwegein?
Wat dan? Bij de vorige bijeenkomst was er voldoende enthousiasme, een club werd opgericht en leden beginnen zich langzaam aan te melden. Tijd is een factor dat je niet in handen hebt, augustus, vakantie en het weer. Zat het allemaal tegen, daarom alleen, of was het 't weer alleen. Het weer was erg slecht, bakken uit de blote hemel tot wolkbreuklijkende taferelen deden zich voor. Ik had niemand verwacht, 4 op zijn hoogst. Er zijn Die-hards! Veel meer dan ik had gedacht. Jappie uit Friesland, Jack, Marcel, later voegde zich Jos en Hilly erbij. Vond ik heel leuk, de tourtocht die zij op zich namen voor de 626 club was van grote klasse. Leuk ook hen hier te mogen begroeten. Hendrik Jan en Albert (voorzitter van de Nippon Classic Cars met 929 coupť) voegde zich ook gerieflijk met zijn vrouw bij het groepje. RX-7 modellen, MX-5 modellen (eind jaren 80) die het via de MX-5 owners vernamen, met dank, allen hebben toch een hele leuke tijd gehad. Tussen de buien door, veelal verast, toch af toe tussen door even kijken. Klaas was er ook bij, zijn SP 323 wordt een collector's item. Theo IJzereef(?), onze lopende encyclopie en Teo van Dieren, ons wandelend magazijn van Nederland waren er ook bij. Ik mis er beslist nog wel enkele, schiet me nu natuurlijk nog Sebastiaan Moes, wellicht de grootste Mazdaverzamelaar naast Hoebeke en Niels Kaandorp te binnen. Niels was vroeger lid van de 626 club, nu weer. Ik heb er heel gezellig mee vertoeft. Niels heeft via omwegen de auto van Theo Marsman weten te bemachtigen. Naast de auto, vroeger van Maria, nu van Arjen, is dit de enige Custom Black GT Coupť die ik ken. Geloof me, in goede handen! Niels weet waar hij mee bezig is en wat hij doet. Dankzij een sloop kan hij het beste van het beste omzetten. De auto zelf is in prima staat en ziet er keurig uit. Op het laatste ogenblik kwam de familie Nijhof nog met een schitterende 616 Sedan de bijeenkomst toch nog een extra stoot geven. Prachtig toch?
Martijn, de fotograaf van vandaag, kon niet veel uitrichten. Later op de dag moest hij afscheid nemen en net toen er nog leden bijkwamen... helaas, die foto's missen we nu hier.
Jammer van het weer maar het was er erg gezellig, een goeie buurt en een goede kennismaking met nieuwkomers.
Ik eindig waar ik mee begonnen ben, tijd is een factor. Volgend jaar wordt het een clubaangelegenheid en gaan we op tourtocht om het jaar af te bijten.
Ik ben benieuwd en we hebben nu met zijn allen al heel veel zin om mee te doen.

Hier een paar foto's welke bij aanvang zijn gemaakt. Daarbij gaat mijn dank in het bijzonder uit naar Martijn van Dijk en de familie Claessens (met name Hans) uit BelgiŽ die hier een schitterende set foto's hebben neer gelegd.

(Opmerking:) Hierbij wil ik graag gebruik maken van de vermelding dat ik de de foto's van de 'echte' oldtimer zo geweldig vond, deze er uit respect heb toegevoegd. Kan ook zijn dat hij zijn bijeenkomst eind jaren 40 gemist heeft natuurlijk.
Tweede opmerking:) Vond het ook leuk dat er twee van de eerste generatie MX-5jes erbij aanwezig waren. De auto's zijn inderdaad geen oldtimers doch het zijn wel Mazda's eerste MX-jes die nu ook naar de 20 toe lopen. Sympathieke lui, gezellig en gedreven. Daar houd ik wel van.

...Geen Nieuwegein maar Terschuur ... en gaan gewoon verder... 

En een hele mooie dag in onze historie, 15 April 2007
Velen onder ons zullen dit niet gauw meer vergeten, stukken beter als op een parkeerplaats en stukken beter als op een open vlakte langs de snelweg waar verder niets te doen is. 
De zon hoog aan de hemel, de oude Mazda's opgepoetst, netjes en schoon in al hun rust, klaar voor hun halfjaarlijkse bijeenkomst. Het moest er een keer van komen, langzaam aan drijven de mooie Mazda's steeds verder naar boven. De ochtend begon al goed en op hun beurt rolden ze het mooie terrein op van het Museum in Terschuur. We kregen een leuk plekje aan de zijde van het gebouw, ook daar waar de bezoeker hun buitentocht kunnen voort zetten.
Deze keer, hoe kan het ook anders, weer andere Mazda's, weer nieuwe gezichten en jawel, mooiere auto's. Ieder heeft het afgelopen jaar hard gewerkt om de auto er prima uit te laten zien. Oude en bekenden beginnen het gezicht van de dag te vormen, de zon stond hoog!
Bezoeker van andere autoclubs kwamen ook een kijkje nemen. Naast dat de Mazda 626 Club een bezoekje bracht was het ook leuk liefhebbers van andere clubs te bezoeken. Een schitterende zwarte Mazda MX-6 met 4WS werd mij ter attentie gebracht. Houden zo en onderhouden zo. Dit worden later de juweeltjes van de toekomst.

Hoogtepunt van de dag?
Dat we nu ook mensen tussen de auto's zagen lopen die, of hun levenlang in die auto vroeger gereden hebben, of die zo'n Mazda nog nooit gezien hebben.Wat is er nu mooier dan jouw auto te kunnen laten zien aan andere mensen die dit niet kennen.

En zo kwam het er toch van, onze eerste eigen Mazda Classics Tourtocht door de Utrechtse Heuvelrug
Het heeft te lang geduurd mensen, het momentum zat niet mee, sterfgevallen, het weer, en je moet natuurlijk ook nog zin hebben in het op te zetten. Om dat laatste te bewerkstelligen had ik prima ondersteuning van Martijn van Dijk, de secretaris van de Mazda 626 club. Geweldig hoe het allemaal verliep, hij had alles al geregeld en gecontroleerd voordat ik ook maar iets hoefde te zeggen. Aanvankelijk begin April, afgeketst wegens het slechte weer, wat achteraf kletskoek bleek, een week later, werd ook niets, had dus eigenlijk ook wel gekund, dan maar ineens twee weken verder en toeval bracht ons ook heel mooi weer. Een echte bijeenkomstweer om zo maar te zeggen. Aangemeld op 30 maart 2008 werd het uiteindelijk 27 april 2008. Desalniettemin... de diehards waren er weer bij!

Op de carpoolplaats bij de afslag Leersum/ Maasbergen begon het al lichtelijk druk te worden. Wie hebben we daar, Gaston, de grote man achter de 121 modellen van destijds. Een fantastisch weerzien, sympathieke kerel, wel een beetje zijn schuld dat ik deze positieve tik heb gekregen, volgen, Theo (met Mazda-ijzer in zijn bloed), Marcel, Jaap (de multimazdaman) kwam met een prachtig 818-je voor de dag, natuurlijk Teo van Dieren, de man die vol nummertjes zit na jaren en jaren met Mazda te werken en natuurlijk onze Belgische collega's (van het enige echte goede Belgische forum www.mazda-club.be) van harte welkom met een schitterende RX-7 en een van de toppers, Erwin en zijn zoon Hans aan wie we onderstaande afbeeldingen te danken hebben, bij deze dus. Er stonden er meer en het werden er meer, zelfs Klaas de 323 specialist, kwam er nog even tussen in scheuren. Jawel, allemaal klaar voor de start. He, daar kwam Olaf ook weer opdraven. Een 121 druiste weerd door mijn bloed en ook Gaston kreeg buikpijn van het gemis van deze auto. Gaston, "als ik mijn huidige  kennis destijds gehad zou hebben...". "Dan hadden we samen flink uitgepakt", volgde ik hem. We keken elkaar aan en we besefte onze gemiste kansen maar al te goed. Wie weet, wie weet komt er nog eens een tijd om een mooie 121 te vinden.

Om 13.30u reed de eerste aan, 10 minuten later de volgende en weer een, Jack, opschieten, wat kan die vent praten als ie in zijn element is zeg, schitterend. Met zijn rode RX-2 zou ie eigenlijk voorop moeten rijden maar je kreeg die kerel niet los, ha ha ha. Het was erg gezellig mensen, zelfs zij die geen Mazda hadden kregen gewoon een kik! Het einde van de rit was bij een leuk restaurantje. Helaas was de bediening slecht en ongeorganiseerd, jammer, was zeker hier voor herhaling vatbaar geweest.

Hier de foto's, die, veel te laat geplaatst, door Hans Claessens zijn genomen. Hij heeft er zelfs een vreemde eend in de bijt erbij gedaan. Ken jij die auto's en weet je welk merk dat het is?

En natuurlijk  wederom een setje foto's van Martijn van Dijk. ... natuurlijk natuurlijk.

Ik kon het niet laten, een paar dagen later maakte ik op Internet bekend dat er weer een grote bijeenkomst georganiseerd wordt.
29 juni 2008, algemeen, voor iedereen die een oude Mazda wil zien is van harte welkom. Er zal veel en gezellig gekeuveld worden, dat is een ding wat heel zeker is.

Nieuwegein, here we come...
Jawel, Nieuwegein aan de A27 is toch wel een plek bij uitstek. Het ligt centraal en het is bekend, gemakelijk en heeft een grote parkeerruimte. Maar toch... wat is er mis mee? Je kan geen dag meer verzinnen of er staan wel andere clubs bij. BOEM BOEM BOEM, nog harder en goedkoper, PLOK PLOK PLOK, het geluid wat er overblijft na een halve dag kennismaking. Vervolgens staan er tegenwoordig een hoop vrachtwagen uit Polen en Bulgarije, ja en dan wordt het plaatsen toch wel iets minder. Niettemin, het was een fantastische dag geworden. Weer nieuwe oldtimers, weer echte liefhebbers en weer mooie Mazda's. Hele mooie Mazda's.
Naast de mooie auto's kregen we deze keer bezoek uit BelgiŽ en Duitsland. Het begint ergens op te lijken, we komen er wel. Een schitterende hoeveel aan variatie in 929, een 616, prachtige RX-7 modellen en hier komt ie, 323 uit de oudheid kwam ook opdagen. Een van de aanwezigen heeft zich vanaf begin jaren 80 al met zin 323 bezig gehouden en nu er ook de familie er mee onderhouden. De allerbeste man sprak vol lof over zijn autootje en wat die auto allemaal nog moet meemaken.. die van ons waren al met pensioen en hij nu nog balken en palen vanaf Zeeland naar Leiden. Jawel. Tijdens deze mooie Mazdadag kwam er ook een eikel met een Ferrari. Hij parkeerde zijn auto tussen beide clubs in en gooide alles open om aandacht te trekken. Ging met een kind aan de kant zitten en hing daar de grote ^&* uit. Tja, waarom schrijf ik dit nu? Omdat, toen wij naar huis gingen, hij op andere parkeerplaatsen hetzelfde deed. We zagen hem staan aan de A2, later passeerde hij ons en stond bij Den Bosch hetzelfde te doen. How cheap can one be...

Mazdadagen zoals deze zijn toch wel heel veel erg leuk. What's next?


JA!... heel wat anders... 40 jaar Mazda!
Dit is het, dit is het echt. Men kan zeggen wat men wil maar wat is er nu echt leuker dan je bloedeigen auto te mogen showen tijdens een feest van Mazda zelf! Op 20 september 2008 in de jaar des Here stonden de leden (MCPT - Mazda Classics Presentatie Team) van de MazdaClassics op het terrein van Mazda BelgiŽ volop te showen in de prachtige zon. En dan sta je daar ..., de zon op je pas gepoetste auto..., jij in je pakkie en de mensen er om heen... "Die hebben wij ooit gehad hŤ Charlotte?" Weer een geÔnteresseerde, "mag ik even een foto?", "Is da unne Mazda?" en zo de hele middag door. "Awel, zou ik er 's in moge zitte?", "Issie ok te koop?" en wat al niet meer. 1300, RX-x, 818, 929, Cosmo, 626 enz... Mensen, daar stonden een aantal Mazda's bij elkaar, dat wil je niet weten. Nog nooit heeft er zo'n variŽteit aan Mazda's tentoongesteld gestaan als toen die dag. Nog nooit zijn er zoveel bijzondere Mazda's in uitstekende staat bij elkaar gezet. Het was een schoonheid voor het oog. De presentatie van historisch Mazda Japan op Europees grondgebied.

Voor het verhaal verwijs ik naar http://www.mazdaclassics.nl/docs/40jaar.html


En als de dondersteen, we worden door Mazda getrakteerd!!!
Welk bedrijf doet dat nu? Welke mensen uit een bedrijf maken hiervoor een hele dag vrij? Welke mensen waarderen het dat hun product en hun werk op handen gedragen wordt? Welk bedrijf erkent de inzet van liefhebbers? Alles in een woord MAZDA! En wat gebeurd er dan? Mazda BelgiŽ nodigt de Mazda Classics en de Mazda 626 club uit om eens een kijkje te komen nemen in hun werkplaats en in het grote magazijn dat heel europa en Rusland beslaat. Mensen, dit is niet niks. Op 20 november 2008, 2 maanden na het feest, rolde de uitnodiging binnen. Het is geweldig om als club en liefhebber serieus genomen te worden, dit was dan ook een unicum. Normaliter worden hier geen rondleidingen gegeven, maar nu? Beide clubs waren van harte welkom en genodigd voor de lunch. Ik ben met een leuke special bezig waarna ik zal verwijzen maar voor nu... zorg dat je een Mazda heb, restaureer 'm en join the club!

Voor het complete verhaal verwijs ik naar http://www.mazdaclassics.nl/docs/rondleiding.html


We gaan verder en wel op 11 april 2009.
Een meeting? Jawel, alleen voor de betalende leden konden we het een en ander regelen. Garage Friezenkamp in Eindhoven stelde zijn bedrijf beschikbaar. In de ochtend kon je een kijkje onder je auto nemen en in de loop van de middag hadden we Theo Veenman! Theo heeft een zeer aparte hobby, hij is gek van versnellingsbakken, reviseert ze, modificeert ze maar ook restauratie en schadeherstel zit in zijn pakket. Een cursus? Bijna.  Hier kun je de foto's bekijken.
 

Op een mooie Pinksterdag...., met Heerikhuisen in de zon! 31 mei 2009.
Iedereen zal het er wel mee eens zijn, het was de dag van de gebroeders Heerikhuisen. Maar laat ik eens bij het begin beginnen. Dit zijn moeilijke dagen. Liefhebbers van oude auto's neemt af en de liefhebbers die een oude auto hebben, ze hebben niet het eeuwige leven. Nog nooit zoveel mailtjes gekregen en overlijdensberichten als afgelopen periode. De oude Mazda wordt opgeruimd. Wie neemt 'm over en wil er iets van maken? Ik heb er echt enkele recht naar de sloop zien rijden. Inmiddels groeit alleen het aantal Mazda advertenties op Marktplaats.nl.

Dee zon stond hoog aan den hemel, een zachte bries op zijn tijd deed veel goed, de meesten onder ons zag je zienderogen bruin worden. ik had op verschillende forums de Maza Classics dag aangekondigd en het is een waar woord, de MX-6 stond daar in getal, prachtig naast elkaar en in verschillende kleuren. Niet om het een of ander maar er zaten er toch een paar geweldige exemplaren tussen, valt niets op aan te merken. Toen ik er aan kwam zag ik Marcel en Martijn staan, ik zette mijn Limo naast die van hem en liep als eerste natuurlijk op de 929 coupť af. Schitterende auto en naar inschatting bij de juiste persoon terecht gekomen. Martijn had voor de verandering gekozen voor zijn 4WS. Meer eigenlijk uit het oogpunt van de wens van ondergetekende. Vishal kwam op bezoek en ik had Martijn verzocht de 626 4WS mee te nemen ipv het uiterst zeldzame 626 GCII GT Hatchback die voor die dag gepland stond.

De groep wordt kleiner? Of is dit alleen maar schijn? Vandaag was het anders toch aardig druk er waren zelfs nieuwe liefhebbers bij gekomen.
Nu maar zien of ze ideaal kunnen waarmaken. Het ziet er in ieder geval veel belovend uit.

Gemist werden vandaag Michel met zijn 1300 coupť en Marcel Steenbergen. Ook Olaf was niet van de partij *zucht* geen 121 uit de jaren '70 dus. Goed dat Teo erbij kwam, de 818 was vertegenwoordigd. Gijs was er voor het eerst ook bij, een hele mooie witte RX-7, die MOET je er eigenlijk wel bij hebben staan en dat was nu dan ook dubbel zo raak. Maar ja, wat wil je? Gijs is de monteur met de gouden handjes bij Mazda. Treedt zelden of nooit op de voorgrond maar als hij komt is het meteen goed raak ook.

Heerikhuisen en Heerikhuisen, daar kwam het aanzetten, 616, 929, RX-2, RX-7, vond dat toch wel geweldig hoor. Presteer het maar eens, de meesten kunnen nog niet eens 1 auto op de weg houden. Stuk voor stuk plaatjes en ik vind persoonlijk die groene 929 geweldig mooi. Alleen dat soort groen al. Een man een man een woord een woord, hij kwam zijn belofte na en zonder touw. Wat later op de dag kwam Leonora met haar vers gestreken 626 GC I, Eric met zijn 1300 en een schitterende MX-6 rolde ook naar binnen, weliswaar geen classic, maar als dit zo blijft zie ik het er nog wel van komen. Erg mooi, strak, goed in kleur en zo origineel als het maar kan zijn. Prachtige auto.

Ik ben geen MX-5 man maar deze die viel wel op door zijn uitgebalanceerde kleurcombinatie, ook de 323, de enige aanwezige in zijn soort, was er weer bij. Schitterend hoe deze heer en dame genieten van hun 323. De beste man blijkt aardig wat te kunnen inmiddels en doet een hoop aan zijn auto zelf. Wel een pluspunt, het bewijs is geleverd, hij is de enige en wie spreekt 'm dat tegen? Vader Erwin kwam met zijn Cosmo 20b opdraven, wat wil je? Volgens mij kan hij de auto als IKEA pakketje bij Mazda ophalen en zet ie het zelf wel in elkaar. Zijn zoon Hans, ahum... tsja, die lag nog op bed, met euh... nou ja, hij was er dus niet bij helaas. Geniet ook hier weer van de foto's.

On and on and on.....

Verder in 2010, hebben we op 6 juni alweer een hele leuke dag.  Veel nieuwe gezichten, en verrassende bolides. Onze Roemeense vriend van de 626 club introduceert zichzelf met een 626 hardtop coupť,  ook Jack is weer van de partij met zijn enorme stationcar, we zien een paar hele mooie belgische voitures en uiteraard zijn er ook weer velen van de vaste kern die al het moois bewonderen. Jammer dat het weer niet erg zonnig was, maar het is in elk geval droog !

 



 

2011?  Zijn we er nog?  Maar natuurlijk wel ! 

Ondanks de vele bezigheiden die we prive hebben, lukt het toch nog om een dagje vrij te maken voor de classics.
3 April 2011 staan er wederom een gezellig clubje mazda klassiekers bij elkaar.  Het blijkt opeens druk te zijn op het parkeerterrein, veel vrachtwagens staan ons in de weg, maar tussen de auto's door is het toch nog een leuke bonte verzameling van Auto's.
Michel komt met zijn "nightrider" RX-7 ten tonele,  prachtig apparaat ! Uiteraard is pa er ook bij, en hebben we weer leuke jaren '70 modellen op de foto kunnen zetten.
Vervolgens kregen we in het najaar een uitnodiging van de RX-7 en MX-5 club. Evenals vorig jaar. Helaas waren er niet veel classics te bespeuren, behalve uiteraard de vele RX-7 modellen die het geheel kleurrijk opvulden op deze prachtige dag. Toch ook hier nog een aantal leuke plaatjes kunnen schieten voor de liefhebber.


1 April grap....?

2012, 1 April, zou het een grap zijn? De twijfel slaat even toe onder sommige mensen wanneer er om elf uur niemand aanwezig lijkt te zijn.
Ook ik zelf begon bijna te twijfelen toen ik tegen half twaalf aan kwam en alleen een zwarte RX-7 zag staan.  Zelfs Hans Peters is er nog niet, komt dit nog wel goed?
Gelukkig werd alles al snel duidelijk en binnen een half uur stond de parkeerplaats toch nog aardig gevuld met mooie auto's. Het was wel frisjes met die wind, het had immers nog gevroren vannacht maar dat drukte de pret niet voor vele liefhebbers en al snel werd het toch nog wel gezellig druk.  Veel RX-7 auto's waren er dit keer te bewonderen, uiteraard Jack en Kees als overbekende bezoekers waren weer van de partij, en vele bekende gezichten doken op. Ook een stel leuke nieuwkomers onder de zon, waaronder een sterk getunede Mazda 1000 en een prachtige Mazda "Luce" 929 uit Japan, zag er werkelijk uit om door een ringetje te halen ! Ik bleek de gehele dag de enige te zijn met een 626, dus ik vulde de groep toch nog leuk aan.

Geniet weer van de foto's, en hopelijk weer tot later in het jaar ! Nieuwe meetings worden klaargestoomd en we gaan onverminderd voort !  doen jullie ook weer mee?

 

Met vriendelijke groeten,

Hans Peters en Martijn van Dijk